Wizytówka jest istotnym elementem spotkania biznesowego. Kryje się w niej szacunek i kultura względem drugiej osoby oraz nasza marka osobista.
Jej brak może powodować dyskomfort i sprawić wrażenie nieprzygotowania się do spotkania. Co zrobić w sytuacji, kiedy zdarzy nam się zapomnieć wizytówek na spotkanie biznesowe lub networkingowe? Rozwiązaniem może być spisanie danych kontaktowych na kartce z notesu lub przyjęcie wizytówki i obietnica wysłania swoich danych e-mail.
Typowa wizytówka biznesowa ma wymiary 50/90 mm, ale można poprosić o zaprojektowanie wizytówki o niestandardowych wymiarach. Gramatura powinna zawierać się w przedziale 250-300 gram. Przed dokonaniem zamówienia warto zapoznać się z dostępnymi rodzajami papieru.
Najczęściej spotykamy wizytówki w kolorze białym. Jeśli zdecydujemy się na wizytówkę w innym kolorze warto zadbać o to, żeby była czytelna. Niestandardowe wizytówki najczęściej możemy spotkać w branży kreatywnej: pracowników agencji reklamowych, public relations, dyrektorów kreatywnych itp.
Co powinna zawierać standardowa wizytówka biznesowa:
• imię i nazwisko
• stanowisko
•adres firmowy
•stronę www oraz adres e-mail
• telefon
Na wizytówce można umieszczać także adresy komunikatorów internetowych, np. Skype, gdyż w niektórych branżach często są nieodłącznym elementem komunikowania się. Ważne żeby nazwa była spójna z naszym stanowiskiem lub firmą.
Tytuły naukowe (profesor) lub stopnie naukowe (doktor) mogą zostać umieszczone na wizytówce. Natomiast unikamy wpisywania w jednej linijce wszystkich zdobytych certyfikatów naukowych lub tytułu zawodowego (magister, inżynier). W obecnych czasach nie jest to w dobrym tonie.
Warto zaopatrzyć się w wizytownik, w którym będziemy przechowywać nasze wizytówki oraz osób, które mieliśmy przyjemność poznać. Ważne żeby wizytownik pasował do naszego stylu biznesowego.